28 Nisan 2009 Salı

YAYLA ÇORBASI



















Yayla çorbasını bekarken ilk komşumuzda yedim tadını çok beğenmiştim bekarken hiç yapmamıştım.Evlendikten sonrada başka türlü yapıyordum birde kayınvalidem hataydan tuzlu yoğurt getiriyor tuzlu yoğurttanda çok güzel oluyor,bu çorbada yayla çorbasına un yumurta konuluyor diğerine ise sadece tuzlu yoğurt konuluyor.Bu verdiğim tarifde farklı ve güzel yemekgünlüğüm'e tşk ediyorum.

Malzemeler:( 8-10 porsiyon)
1 yemek kaşığı un
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı pirinç
1 yumurta
1 yemek kaşığı margarin
1 yemek kaşığıkuru nane
tuz
kırmızı biber
Yapılışı:
10 su bardağı kadar kaynamış olan suya yıkanmış, ayıklanmış pirinçler atılır ve pişinceye kadar kaynatılır.
Diğer taraftan yumurta sarısı, yoğurt, un bir kasede iyice çırpılır.
Çorbanın suyundan yavaş yavaş alınıp bu karışıma ilave edilir.
Hafifçe sulanan bu karışım ılınmış olan çorbaya ilave edilir ve 1-2 taşım kaynatılır.(naneyi bu aşamada ilave edebilirsiniz.bu aşamada ilave ederseniz naneyi yağda kavurmaya gerek kalmaz.) Not ben naneyi bu aşamada kattım.
Ocaktan alınır ve tuzu ilave edilir. Eğer öncesinde ilave edilirse çorba kesilir. NOT:Ben tuzunu sonradan eklemedim başta tuzu eklendimi tadı daha lezzetli oluyor.
Üzerine kuru nane veya hafif kırmızı biberli yağ kızdırılarak gezdirilir.
Afiyet Olsun
Not.içerisine haşlanmış nohut koyup servis edebilirsiniz.

10 yorum:

mutfakveben dedi ki...

bende cok yaparım bu corbayı..
ellerine saglık canım..
canım bu arada bana istediğin kadar soru sorabilirsin.. herzaman sana kapım acık..
benım ıkı sıtemdekı c-box farklı.. yanı ıkısını ayrı aldım. aynı olsaydı ıkısıne de aynı mesaj geldıgı ıcın kım hangı sıteye gırıp yazmıs anlayamayacaktım.
sevgiler canım..
kendine iyi bak:)

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Yayla Çorbasına bayılırım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

karamel mutfak dedi ki...

çorba bizim evde olmassa olmazlar arasındadır bunuda severim ellerinize salık.

Adsız dedi ki...

günaydin canim hayirli ve keyifli bir gün dilerim
ellerine saglik corba nefis olmus
sevgilerimle
ugurbocegi1

Adsız dedi ki...

Mrb rica ederim tabiki zamanımn oldukca cvblarım,
yazınızı eklerken html tıklayın ve aynı anda yazı kopyalama htmlkodu yazınızın en altına yapıstırın,boylece o yazınızı kimse kopyalayamaz,her yazı eklediginizde aynı islemi yapın..Kod sitemde mevcut...

Disalce dedi ki...

bizim evdede çok sevilir...bazen yayla yaparım bazen buğdaylı olan yoğurt çorbasından...

yoğurtlu olsunda..

ellerine sağlık..nefis görünüyor...

üç böcek bir çiçek dedi ki...

hmmm sıcacık ellerine sağlı cnmm afiyetler olsun sevgiler

Sevinç dedi ki...

Benimde en sevdiğim çorbadır kendileri :) Ellerine sağlık canım
Hayırlı cumalar diliyorum arkadaşım.Sağlıcakla kal..!

Adsız dedi ki...

Nice post and this mail helped me alot in my college assignement. Say thank you you as your information.

Adsız dedi ki...

Easily I assent to but I contemplate the brief should secure more info then it has.