10 Nisan 2009 Cuma

Üzümlü kek

Bu güzel tarifi emelinmutfağında gezinirken aldım:) bu akşam saat 22:00 de yaptım baktım tarif çok güzel görünüyor malzememde olduğu için hemen kolları sıvadım ve yaptım tadı çok güzel oldu eşimle az önce yedik :=)
Bu arada kek ve pastalara ilk siftahı bu tarifle yapıyorum:=)
kek konusunda fazla usta değilim daha önce bir kaç kez yapmışımdır.. şimdi her yaptıkça RABBİM'in izni ile resimli olarak sayfamda paylaşacağım inşaallah.

MALZEMELER:

  • 2 yumurta,
  • 4 fincan şeker,
  • 4 fincan un,
  • 1 paket kabarkma tozu,
  • 1 paket vanilin,
  • yarım su bardağı süt,
  • yarım su bardağı sıvı yağ,
  • yarım su bardağı kuru üzüm,
  • yarım su bardağı ceviz,
  • 1 tatlı kaşığı tarçın,

HAZIRLANIŞI:

Yumurta ve şekeri 5 dakika çırp. Diğer sıvı malzemeyi koy ve diğer kuru malzemeleri kendi içlerinde karıştırdıktan sonra sıvı karışıma ekle. Tahta kaşıkla karıştırın ve yağlanmış kek kalıbına karışımı dökün. 175 derecelik fırında kekiniz pişene kadar bekletin. Üzerine yarım paket çikolata sosu kullandım siz isterseniz çikolata sosuda kullanmayabilirsiniz.

AFİYET OLSUN.
Emelcim bu güzel tarif için teşekkürler...

Hiç yorum yok: