21 Nisan 2009 Salı

PİRİNÇ ÇORBASI





















Bu tarifi yemek saatine çok yakın bir zamanda arkadaşım arzumcum'dan aldım.Acaba ne yapsam ne pişirsem diye düşünürken arzumcum'un sayfasına girip çorbalar kısmına baktım ve bu tarifi yaptım ben çok beğendim çok pratik ve kolay bir tarif.Özellikle tazeyken güzel oluyor.Kalmışı hoşuma gitmedi pek.Eşim beğenmedi ama ben beğenerek sıcak sıcak yedim:) Arzumcum tam ölçü vermiş ben yarım ölçüden yaptım iki kişi olduğumuz için.

MALZEMELER:
1,5 su bardağı pilav
1 adet büyük domates
2 - 3 yemek kaşığı tereyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı un
1 adet yumurtanın sarısı
Yarım limon suyu
Tuz, pulbiber ve karabiber
8 su bardağı su
Üzeri için maydanoz

YAPILIŞI:
Tencereye kabuklarını soyduğunuz domatesi rendeleyin.
Yağını ekleyip, ocağı yakın. 1 - 2 dakika çevirerek kaynatın.
Üzerine 8 bardak su ilave edin.
Su kaynayınca pilavı ilave edin.
Kısık ateşte kaynamaya bırakın.
Bu arada bir kasede yumurta sarısı, yoğurt, un ve limon suyunu iyice çırpın.
Çırptığınız karışıma 1 çay bardağı su ilave edip, tekrar çırpın.
Kaynamakta olan çorbaya bu karışımı azar azar ve karıştıra karıştıra ilave edin.
Son olarak tuz ve biberlerini katın. 1 - 2 dakika daha kaynatıp, ocağı kapatın.
Eğer çorbanız koyu olduysa biraz sıcak su ilavesi yapabilirsiniz.
Bu çorbayı pirinç ilede yapmak mümkün. O zaman 1 su bardağından bir parmak eksik pirinç kullanabilirsiniz.
Sıcak olan çorbamızı üzerine kıyılmış maydanoz koyarak servis edin. AFİYETLER OLSUN.

5 yorum:

üç böcek bir çiçek dedi ki...

reyyancım ellerine sağlık sıcacık görünüyor sevgiler k i b

mutfakveben dedi ki...

ellerine saglık canım harıka olmus corban..
reyyancım ben gelemıyorum ınan hıc vaktım yok..
hatta yorum yazanlara bıle kac gun sonra donebıldım. affet benı.. hayat telası o kadar var kı.. ınan sadece sana degıl kımseye gıdemıyorum.. ınsallah fırsat buldukca daha cok gelırım..
opuyorum cok..
bu arada ben damalı kekı kayısı marmelatı ıle yapıstırmıstım.. recelle yapıstırmadım. recel akar ama marmelat daha koyu oldugu ıcın yapısıyor.. lezzetlı oluyor tavsıye ederim..
sevgiler..

yemekelisleri dedi ki...

Etkinliğime buyurun
Gönderen :http://yemekelisleri.blogcu.com/
41. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
20 NİSAN 2009 - 4 MAYIS 2009
TARİHLERİ ARASINDA
http://yemekelisleri.blogcu.com/

YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 41.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

Adsız dedi ki...

canim bana c-box sifreni tekrardan verirsen rengini degistirebilirim fakat yazi büyüklügünü bilemiyorum neden öyle oldugu icin
kusura bakma dedigim gibi ben bu isleri o kadar bilmiyorum
ugurbocegi1

Adsız dedi ki...

canim rengini hallettim haberin olsun
dün sifreni bir kenara yazmistim onu buldum fakat aklina birsey gelmesin bak sifremi biliyor da c-boxuma girer gibisi
dün tek rengini degistirdiydim neden yazi büyüdü inan bilmiyorum
cok üzüldüm inan kendimi suclu hissediyorum sayfani bozdum diye
tekrardan özür dilerim
sevgilerimle
ugurbocegi1