9 Nisan 2009 Perşembe

KATMER POĞAÇA

Malzemeler

1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya)
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı tozşeker
Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı kullandım)

Arasına; 75 gr tereyağ (oda sıcaklığında yumuşatılmış)
100 gr beyaz peynir

Yapılışı

Mayayı çok az ılık suyla eritelim. Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamuruzmuzu yapalım. Mayalanmasını beklemeden 6 parçaya ayıralım.
Her parçayı tabak büyüklüğünde açıyoruz,


üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürüyoruz. Hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarlıyoruz. En üsttekine yağ sürmeyiniz. Üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş 60-70 cm çapına gelinceye kadar büyültüyoruz. Sigara böreği sarar gibi kesip, arasına peynir koyayarak sarıyoruz.NOT:BEN LOR KOYDUM.

30-40 dakika mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirin.Tepsimizi sıvı yağla yağlamayı unutmayalım.

AFİYET OLSUN.

TARİF FORUMDA tuğçem ADLI ÜYEDEN ALINMIŞTIR..
RESİMLER BANA AİTTİR.

2 yorum:

filiz dedi ki...

bunuda denemiştim geçenlerde güzel oldu elleriniza sağlık.
bir de kruvasan ve biberli ekmek tarifi eklesin süper olur:))))))
ellerinize sağlık helal edin hakkınızı...

reyyan dedi ki...

Öncelikle güzel yorumlarınızla beni yalnız bırakmadığınız için çok teşekkür ederim.Tariflerden yapıp sonucu yazmanız beni çok mutlu ediyor.

Ekmek tarifim malesef yok:(

Yalnız ekmek tariflerinden mutlaka yaparsam sayfama eklerim.

Bu arada Hakkınızı helal ediniz demişsiniz, estğ ne hakkım varki,şayet varsa bir hakkım helal olsun.

SEVGİLER...