9 Nisan 2009 Perşembe

MAYALI & KATMER






MALZEMELER:

- 1 kilo un,
- 1 paket maya (ben kuru kullandım),
- 1 tatlı kaşığı tuz,
- yeteri kadar ılık su,

HAZIRLANIŞI:
Malzemelerden yumuşak bir hamur yoğurun ve 1 saat kadar mayalandırın.
Mayalanan hamuru limon büyüklüğünde bezelere ayırın. Bu ölçüden yaklaşık 10 -12 beze çıkıyor. NOT:BEN 1 KİLO UNDAN YAPMADIM AZ YAPTIM 9 TANE BEZE ÇIKTI.
Resimde gördüğünüz gibi tatlı tabağından az büyük açın ve teflon tavada, orta ateşte önlü arkalı pişirin. Henüz sıcakken üzerine tereyağ sürün...




HAŞHAŞLI KATMER İÇİN:

- 4-5 kaşık haşhaş ezmesi,
- 1 çay bardağı sıvı yağ,
- 1-2 kaşık şeker (damak zevkinize kalmış),
- tereyağı (üzerine sürmek için)

Haşhaşlı Katmer içinde yine hamuru tatlı tabağından az büyük açın. Üzerine haşhaş-sıvıyağ ve şeker karışımını sürüp rulo yapın. Sonra gül börek şeklinde ruloyu etrafında dolayın. Aynı işlemi Katmer yapacağınız diğer bezeler içinde uygulayın. Daha sonra merdane yardımı yuvarlak açın. (resimde 3 aşaması birden görülüyor) Teflon tafada orta ateşte Katmerleri pişirin. Arzu ederseniz pişdikten sonra az miktarda tereyağ sürebirisiniz.
NOT: HAŞ HAŞ EZMESİ BULAMADIĞIM İÇİN TAHİNLİ PEKMEZDEN YAPTIM SADECE ARASINA TAHİNLİ PEKMEZ VE YAĞ SÜRDÜM,GÜL ŞEKLİ VERİRKENDE ÇOK AÇMADIM RESİMDEKİ BÜYÜKLÜKTE AÇTIM BİLGİNİZE...



AFİYET OLSUN...
BU TARİFİDE EMELİNMUTFAĞINDAN ALDIM KENDİSİNE TEŞEKKÜR EDİYORUM.
SEVGİLER...

Hiç yorum yok: