18 Nisan 2009 Cumartesi

EL BÖREĞİ VE PEKMEZLİ YUFKA



Evet Bekarken bahçeli evimizde olduğumuzda el böreğini bahçemizde sacda çok yapardık, mükemmel olur yöresel tariflerimizden biridir.Çok seviyorum tadına hiç doyamıyorum özelliklede lorlusunu. Lorlusunu bayatladığında dahada seviyorum, tazeyken yemekde güzel oluyor ama bir kaç gün beklediğinde tadı dahada hoşuma gidiyor . Im ımmm:) Eski günlerdeki saclı böreklerimizi çok özlüyorum ama artık nerden:(.Memlekete gittiğimde bahçeli evde yapma imkanımızda olmuyor:( çünki daha ben bekarken apartmanlı eve çıkmıştık.Şimdi kendimiz evimizde tüpte teflon tavada yapıyoruz.Bunada şükür.TABİ SACDA YAPARKEN YUFKALARIMIZI biraz daha büyük açardık.

MALZEMELER

2 su bardağı süt
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Tuz
Aldığı kadar un

YAPILIŞI:
Malzemelerimizi karıştıralım.Ele yapışmayacak şekilde hamurumuzu 15,20 dk yoğuralım.Sonra bezelere ayırıp, Oklava ile Tabak büyüklüğünde açıp bir kısmına resimdeki gibi lor koyup kapatıp Teflon tavada yağsız bir şekilde pişirelim.. Lor koyduğumuz yufkalarımızı pişirdikten sonra bir tarafına margarin sürelim.Lorun içine dilerseniz taze maydonoz doğrayabilirsiniz. Bir kısmınada yufkamızı pişirdikten sonra pekmezimizi sürüp rulo şeklinde sarıp servise sunalım.
NOT:Pekmezimizin içine 1,2 kaşık tereyağı koyup kısık ateşte biraz erittikten sonra pişmiş yufkalarımızın içine sürelim.

AFİYET OLSUN…

Hiç yorum yok: