10 Haziran 2009 Çarşamba

MUHAMMARA ( ACUKA )

























ANTEP YÖRESİNE AİTTİR.
Bu güzel tarifi arzumcum dan aldım kendisine bu güzel tarif için teşekkür ediyorum.Acı severler için güzel bir lezzet mutlaka denemenizi öneririm. Kahvaltıda çayın yanında çok güzel gidiyor:=) Ben şahsen çok beğendim. Biz buna benzer çemen yaparız çemene ayrıyeten çemen tozu koyarız buda çemene benziyor.Çemende yaparsam sayfamda mutlaka paylaşırım.

MALZEMELER:
1,5 yemek kaşığı acı biber salçası ( ev yapımı )
1,5 yemek kaşığı domates salçası
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı limon suyu
1-2 yemek kaşığı galeta unu
2 diş sarımsak
1 çay bardağı ceviz kırığı
Pulbiber,karabiber,kimyon,kekik ve az tuz

YAPILIŞI:
Salçaları bir kaba alın. İçine yağ, limon suyu, galeta unu ve ceviz kırığını ekleyip, karıştırın.
Sarımsakları ezin ve diğer baharatlarla birlikte ilave edin.
Tüm malzemeyi kaşıkla eze eze güzelce birbirine yedirip, karıştırın.
1-2 sat buzdolabında dinlendirin.
Kahvaltıda yada başka bir zaman afiyetle tüketebilirsiniz. Özellikle ekmeğe sürüp, atıştırabilirsiniz.
AFİYET OLSUN.

8 yorum:

Federica Simoni dedi ki...

Ottima idea!!! mmm..buona!!ciao!!

e.esma.albayrak dedi ki...

acukaya bayılırım hele de sabah kahvaltısında harika bir lezzet..

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımm çok sevrim ama ben ekmekle yapıyorum ...
Ellerine sağlık canım

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Süper bir tarif. Ellerine sağlık.

pasta caddesi dedi ki...

çok gzel görünüyor ellerinize sağlık.

sevgiler,

tolunay

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

ahh ahh ah naptın sen be güzelim bayılırımmmmmm :))) en çok sevdiğim şeylerden biridir ellerine sağlık canım

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

canım benim yoğunluktan gelemiyorum.pc yeni bağlandı benim.1 haftadır boya işleri var evde.
çok güzel ve iştah açıcı görünüyor.ben bayılıyorum muhammaraya.hiç eksik etmem dolabımdan.özellikle kahvaltıda vazgeçilmezim.ellerine sağlık hayatım.

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Canım yemekçi blogspotçular gurubuna katılmak için öncelikle facebookta kayıtlı olman gerekiyor. Eğer kayıtlıysa siteme geldiğinde logonun üzerine tıkladığında sayfa otomatik olarak açılır. Açılan sayfanın sağ sütununda gruba katıl diye bir satır var oraya tıklarsan guruba dahil olmuş oluyorsun.

Öpüyorum...