30 Haziran 2009 Salı

KAHVALTILIK KOLAY RULO POĞAÇA























Bu tarifi emelinmutfağından aldım kendisine teşekkür ediyorum. Misafirlerinize çay ikram edeceğiniz zamanda bu güzel tarifi yapabilirsiniz çok pratik ve kolay bir tarif.Ben azlık olduğumuz için yarım ölçüden yaptım. Emel hanım tam ölçü vermiş.Arkadaşlar aynen emel hanımın ölçülerini veriyorum.

MALZEMELER:

HAMURU İÇİN:
- 150 gr. oda ısısında margarin,
- 2 kaşık yoğurt,
- 2 tane yumurta ( birtanesinin sarısı üzerine),
- 1 türk kahvesi fincanı sıvı yağ,
- 1 paket kabartma tozu,
- 1 tatlı kaşığı tuz,
- 1 çorba kaşığı sirke yada limon suyu,
- aldığı kadar un,

İÇ MALZEMESİ:
- 250 gr az yağlı beyaz peynir + 1 tutam maydanoz,
- 1 kase çekirdekleri ayıklanmış siyah zeytin,

ÜZERİ İÇİN:
- Susam, çörekotu.

HAZIRLANIŞI:
Hamuru için verilen ölçülerde ele yapışmayan yumuşak kıvamlı hamur yoğurun. ( 1 yumurta sarısı ayırmayı unutmayın) Hamuru 4 eşit parçaya bölüp, her birini merdane yardımı ile kurşun kalem kalınlığında açın. İç harcı için beyaz peyniri çatalla ezip az miktarda maydanozu ince doğrayıp katın. Açtığınız hamurun uç kısmına çok yoğun olmayacak şekilde peynir harcını yada zeytini koyun. Hamuru bir tur rulo yaptıkdan sonra bıcak yardımı ile düzgünce kesin. Kalan hamura da aynı işlemi uygulayın. Uzun ruloları da 4'er parmak kalınlığında dilimleyip yağlı kağıt serilmiş tepsiye dilimleri sıralayın.
Üzerine ayırdığınız yumurta sarısını sürdükden sonra susam çörek otu serpin ve önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 20-25 dakika pişirin. Poğaçanızı yapmaya başlamadan önce fırınınızı 200 dereceye getirip ısıtmayı unutmayın. Bu sayede pişme süresi kısalacağından kahvaltı için kimseyi bekletmemiş olursunuz...

AFİYET OLSUN!






15 yorum:

mutfaktaki zaman dedi ki...

hmmmm gorunusu bitirdi benii ellerine saglik canimmm doyurucu hatta kiloya kayan bir kahvaltilik olmuss:)))

elvan dedi ki...

wt muhteşem görnüyo tadı nasıl acaba

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK BENDE MİLFÖY HAMURU SANDIM .SÜPER OLMUŞ.SEVGİLER

Federica dedi ki...

che belli!! deliziosi mmmm...

ALEYNA dedi ki...

çok güzel bir tarif.ellerinize sağlık.

pembe tatlar dedi ki...

hımm ellerine sağlık canım nefis gözüküyor...

Papatya Prenses dedi ki...

enfes görünüyor,canım çekti:)

ellerinize sağlık..

Arzu dedi ki...

Görüntü süper. Pratik bir tarif gerçekten. Ellerine sğalık. Sevgiler...

tatesal dedi ki...

Canım ziyaretin için teşekkür ederim...Gelinimizi sormuşsun o Bursalı...Burada değiller zaten Bursada oturuyorlar...İki erkek kardeşim var büyüğü adanada ,diğeride Bursada...
SERVGİLER CANIM
Keşke tatlının hepsini gönderebilseydim sana....

DUSBAHCESI dedi ki...

nefis olmus ellerine saglik
fotograflar super! hollandadan sevgiler

DUSBAHCESI dedi ki...

nefis olmus ellerine saglik
fotograflar super! hollandadan sevgiler

fatos-mutfakveben dedi ki...

canım ellerine saglık..
harıka olmus..
emelımın de tarıfler zaten super..
sevgiler canım benım..
bu arada kıtabı nasıl yaptıgımı sordun.. canım onun bı teknıgı yok.. bakarak seker hamurundan yaptım. once beyazını yapıp kırmızıyla kapak yaptım.. yanı kırmızıyla da kapladım..
umarım anlatabılmısımdır..
kendıne ıyı bak:)

Bal küpü dedi ki...

Poğaça hem güzel hem de pratik görünüyor, selamlar...

Gülüşü Yaralı dedi ki...

canımmmmm ellerine sağlık.. bunu bütün dolayıp piştikten sonramı dilimliyor yani kesiyorsun ???

reyyan dedi ki...

Gülüşüm hoş geldin canım:=)Bunu bütün dolayıp pişirmeden önce dört parmak kalınlığında kesip ondan sonra fırına verip pişiriyorsun:=)
Ne oldu? Yoksa deneyecekmisin?
SEVGİLER GÜLÜŞÜM:)