12 Nisan 2009 Pazar

KABAK GRATEN


Bu yemek tarifini fatoştuncay arkadaşımdan aldım yalnız damak tadıma uygun bir tat değil eşiminde damak zevkine uygun değil sizler beğenirmisiniz bilemem.

  • 5 kabak
  • Yarım kilo tavuk kalca
  • 2.5 bardak süt
  • 2.5 corba kasıgı un
  • 1 yumurta
  • Rende kasar peynir
  • Tuz, pulbiber

  • Kabakları kazıyalım. İkiye bolelim. İclerini kasıkla oyalım. Ve kaynamıs suya atıp 5 dakıka hafıf yumusayana kadar haslayalım.
  • Tavukları kucuk kucuk kesip az yag ekleyip suyunu cekene kadar kavuralım. Suyu cekince ve tavuklarımız pisince tuz ve pulbiber koyup altını kapatalım.
  • Borcama pısmıs kabakları koyalım. Kabakların icini tavukla dolduralım.
  • Sutle yumurtayı catalla karıstıralım.
  • Baska bi tencerede yagda unun kokusu cıkana kadar kavuralım. Ustune sutu koyup hızlı hızlı karıstıralım ki topaklanmasın. Kaynayınca az rende kasar ekleyıp karıstıralım.
  • Kabaklı tavugun ustunu bu sosla doseyelım. 200 derecede biraz pısırelim. Sonra da kasarı koyup eriyene kadar fırında bırakalım..

Afiyet olsun..

Bu tarifide fatoştuncayımın sayfasıdan aldım... Tarifi istedim sağolsun maille yolladı kendisine teşekkür ediyorum.
NOT:BEN KABAKLARI FAZLA HAŞLADIM...
SİZDE YUMUŞAYANA KADAR HAŞLAYINIZ...

2 yorum:

ferhunde dedi ki...

Reyyancım bu güzel tarifini de denedim.. ancak ben ufak değişiklikler yaptım...
kabakları senin kestiğin şekilde kesip içlerini oymadan fırına verdim kabaklar pişince zaten iç kısmı yumuşacık oluyor yani içini çıkarmaya gerek kalmadı ve ben tavuk yerine kıyma kullandım... yani patlıcan karnıyarık içi gibi kıymalı soğanlı biberli maydonozlu iç hazırladım... üzerine beşamel sos kaşar... mmm nefis oldu canım böylece sayende güzel bir yemek daha öğrenmiş oldum... çok teşekkürler canım.. bu arada tekrar tekrar söylüyorum sayfanı çok beğeniyorum yeni haliyle harika oldu... emeğine sağlık... A.E.O.

reyyan dedi ki...

Ferhunde canım hoş geldin.Değişiklikler yapmış ve memnun kalmışsın.Beğenmene ve memnun kalmana çok sevindim.Sonucu yazdığın içinde çok sağol canım.. Güzel yorumların içinde ayrıca teşekkür ediyorum.
HER ZAMAN BEKLİYORUM.
SEVGİLER.
REYYAN.