10 Nisan 2009 Cuma

Pilav Salatası

Evet bu güzel tarifide emelinmutfağını ziyaret ederken aldım,Bu akşam yemeğimizin yanına pilav salatasını yaptım. Gerçekten harika olduımmm denemenizi şiddetle tavsiye ederimmasummResminide çektim tabi. Kendi yaptığım tarifin resimlerini ekliyorum;)Emelcim bu güzel tarif için teşekkür ederim biz çok beğendikrose

Not:BEN YARIM ÖLÇÜDEN YAPTIM YARIM SU BARDAĞI PİRİNÇ KULLANDIM MALZEMELERİDE ONA GÖRE AYARLADIM EMEL HANIM TAM ÖLÇÜ VERMİŞ BİLGİNİZE...

Malzemeler:

  • 1,5 su bardağı pirinç pilavı,
  • 2 havuç rendesi,
  • 1 Demet maydanoz,
  • 2-3 tane taze soğan,
  • 1 çay kaşığı pulbiber,
  • 1 çay kaşığı nane,
  • 1 limon,
  • 1-2 tane kornişon turşu,
  • 1 çimdik tuz,
  • üzeri için zeytinyağı,
  • 3-4 yaprak mor lahana (süslemek için)

Hazırlanışı :

Artmış pilavınızı bir kaseye koyun.(eğer yoksa yeteri kadar pişirebilirsiniz) Üzerine minik doğranmış taze soğanı, maydanozu, kornişon turşuyu, rendelenmiş havuçu, limon suyunu, tuzu, pul biberi ve kuru naneyi (yada 2-3 sap minik doğranmış taze nanede olabilir) katıp harmanlayın. Salatayı servis tabağına alın. Mor lahanayı incecik kıyıp limon suyu ve tuz katıp güzelce ovun. Bu sayede yumuşayacak dahada lezzetlenecektir. Bende emel gibi salatamı mor lahana ile süslemeyi tercih ettim ,çünkü bende kırmızı lahanayı çok sever, salatalarımda da bol bol kullanırım.Resimde gördüğünüz gibi Birde kırmızı havuçla süsledimutanıyorum

AFİYET OLSUNrose

Hiç yorum yok: