10 Nisan 2009 Cuma

KOLAY CEVİZLİ İRMİK HELVASİ

ARKADAŞLAR FOTOĞRAF MAKİNAMA ÇOK ŞÜKÜR KAVUŞTUM. SORUN MAKİNADA DEĞİLMİŞ.. PİLLERİ ŞARZLIYDI.. MEĞERSEM ŞARZ ALETİNDE SORUN VARMIŞ.. EŞİM YENİ BİR ŞARZ ALETİ GETİRDİ SORUN DÜZELDİ ELH.
BU GÜZEL TARİFİ ARKADAŞIM
sefertasından aldım ilk defa yapmama rağmen çok güzel oldu.. EŞİMLE AFİYETLE YEDİK. ÇOK KOLAY VE PRATİK BİR HELVA YAPMANIZI KESİNLİKLE TAVSİYE EDERİM.
SEFERTASI ARKADAŞIMA TEŞEKKÜR EDİYORUM...



MALZEMELER

1 su bardağı irmik
2 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağı ceviz kırığı
100 gr margarin veya tereyağı
1 paket vanilya
(ceviz istemezseniz çam fıstığı kullanabilirsiniz)

*Süt ve şekeri kaynatıp hazır bekletelim.
*Tenceremize irmik ve cevizi koyup ocağın altını açalım ve yaklaşık beş dakika hiç bırakmadan karıştırarak kavuralım..(Burası önemli) Bırakırsanız aynı oranda kavrulmaz irmikler..
*Renk değişip de mis gibi koktuğunda yağımızı ekleyelim ve birazcık daha kavuralım
*Kaynar haldeki şekerli sütümüzü ilave edip hızlıca karıştıralım ve çok kısık ateşte biraz pişirelim.İnerken vanilya ekleyip karıştıralım.
*Piştikten sonra demlendirelim.Tarçın ve cevizle servis yapalım...

Afiyet olsun

2 yorum:

Adsız dedi ki...

KUZU : REYYAN'IM ÖNCELİKLE YENİ MEKANIN HAYIRLI UĞURLU VEE BOL LEZZETLİ OLSUN İNŞALLAH :)

TATLIYI YİYEMİYORUM PEK MALESEF.. HATTA ÇOK TATLI GELDİĞİ İÇİN COLA BİLE RAHATSIZ EDER. AMA BEĞENEREK YEDİĞİM BİR KAÇ TATLIDAN BİRİDİR İRMİK HELVASI. ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOR... EN KISA ZAMANDA DENİYCEM İNŞALLAH.. YALNIZ MUTFAK TARTIM MALESEF YOK... 100 GR KAÇ YEMEK KAŞIĞINA TEKABÜL EDER ACEP?

reyyan dedi ki...

KUZUM öncelikle hoş geldin sefalar getirdin.Canım benimde mutfak tartım yok malesef.Sorunu cvplayamayacağım için üzgünüm ama istersen arkadaşlarıma sorup buraya yazabilirim.
HER ZAMAN BUYUR GEL BEKLERİM.
SEVGİLER.