11 Nisan 2009 Cumartesi

İSKENDER KEBAP

Evet bu güzel tarifide arkadaşım arzumcum'dan aldım canım sana teşekkür ediyorum çok güzel oldu.. Geçeyim tarife:)

Her ne kadar gerçek iskender kebap olmasada bana göre ev yapımı yalancı iskender:=)




MALZEMELER:

Köftesi için: 500 gr. kıyma

1 yumurta

1 adet rende baş soğan

2 diş rende sarımsak

3 yemek kaşığı galeta unu

1 yemek kaşığı su ve zeytinyağ

Tuz, karabiber, pulbiber, kimyon

Kızartmak için: Sıvıyağ

Altı için: 1 adet ekmek ( 3-4 kaşık tereyağ )

Sosu için: 2 kaşık salça,pulbiber ve 1 kaşık zeytinyağ

1 adet domates, 5 adet biber ( kişi sayısına göre )

Ayrıca 3-4 kaşık tereyağ

Servis için: Pilav, yoğurt

YAPILIŞI:

Önce köfte için olan malzemelerle köfteyi yoğurun.

Tahta çöp şişlere takıp, yassı bir şekil verin.

NOT:Benim tahta çöp şişim olmadığı için kürdanla yaptım..Köftenin her iki tarafından kürdana geçirdim.

1 saat buzdolabında dinlendirin ve çıkarıp, kızartın.

Şişleri çıkarıp, köfteleri enlemesine ortadan ikiye kesin.

Köfteleri kızarttığınız tavada biberleri ve dilim yaptığınız domateside kızartın.

Yine aynı tavada yağ, salça ve pulbiberi üzerine biraz su ilave ederek pişirin.

Ekmeği küp küp doğrayın ve bir tencerede 3-4 kaşık yağla çevirin.

Servis tabağının tam ortasına ekmekleri yerleştirin.

Bir kenarına pilavı, diğer kenarına yoğurdu koyun.

Ekmeklerin üzerine köfteleri yerleştirin.

Köftelerin üzerine yaptığınız salça sosu gezdirin.

Kızarttığınız biber ve domates dilimlerini yerleştirin.

NOT:DOMATESİM OLMADIĞI İÇİN DOMATES YERLEŞTİREMEDİM.

En üste tavada tereyağ kızdırıp, gezdirin.

Maydanoz ve nane ile süsleyin.

AFİYET OLSUN. TEŞEKKÜRLER.

2 yorum:

nefiye dedi ki...

sevgili reyyan, denedim bu tarifi. cok guzel oldu. etin tadi alinsin diye baharat koymadim sadece kofteye.

tereyagi da cok yakisiyor iskendere. ellerine saglik.

reyyan dedi ki...

Nefiye hoş geldiniz yapıp beğenmenize ve sonucuda yazmanıza çok sevindim:)AFİYET OLSUN.
HER ZAMAN BEKLERİM.
SEVGİLER...